Thursday 20 February 2020

Interview Alicia Franck (NL)

Interview Alicia Franck

Het veldritseizoen loopt op z'n einde. In het damesveldrijden waren er deze winter veel mooie duels en vaak onvoorspelbare resultaten naast het podium. Vandaag laten we dan ook graag een veldrijdster aan het woord. Alicia Franck werd dit seizoen achste op het EK, behaalde vele mooie ereplaatsen in andere wedstrijden en kon zelfs 3 keer winnen. Hoe kijkt ze zelf terug op het afgelopen seizoen?

Afbeeldingsresultaat voor alicia franck

Wat vind je over het afgelopen seizoen?

Ik ben erg tevreden. Ik kon voor het eerst een volledig seizoen vol maken en kon constant presteren en werd zelfs beter tegen het einde van het seizoen.


3 overwinningen en 16 top 10 plaatsen. Is dit voor je het seizoen van de grote doorbraak?

Het was mooi dit seizoen, en hopelijk ben ik nu inderdaad vertrokken voor nog vele mooie jaren. Maar ik blijf heel ambitieus, volgend jaar wil ik weer beter doen.

Wat zijn je favoriete parcoursen?

Toch wel de zwaardere parcoursen. Koppenberg, Overijse, Tabor, Gavere ... doe ik heel graag. Dit seizoen reed ik ook graag in Hoogerheide, Middelkerke, Hulst

 

Wat zijn je ambities voor het volgende seizoen?

De groei van dit seizoen voortzetten. Ik wil mikken op top-10 tot top-15 in wereldbeker wedstrijden en in de andere crossen nog beter doen. Ook mijn overwinning in Otegem smaakt naar meer!

Wat zijn je plannen voor de komende maanden?

Eerst zal ik een aantal weken rust nemen en dan stilaan de basisconditie weer opbouwen. Daarna zal ik in de zomer wegwedstrijden en misschien een aantal mtb wedstrijden om zo fit te worden voor het nieuwe veldrit seizoen

Wat zijn je hobby's buiten het wielrennen?

Ik kan van veel dingen genieten. Tijdens de rustperiode zal ik wat meer tijd hebben om te lezen, uit te gaan eten en leuke dingen met familie te doen.

Hoe ben je met veldrijden begonnen? 

Ik deed al aan mountainbiken, en dan is de winter trainingsperiode. Uit interesse en voor de lol probeerde ik eens een veldrit tijdens die winterperiode. Ik won direct die eerste cross en zo was ik al snel verkocht aan het veldrijden. Dat was in januari 2016.

 

Wie waren vroeger je idolen uit het veldrijden/wielrennen?

Gunn Rita Dahle (mountainbikester) en Marianne Vos

No comments:

Post a Comment